Powered by Blogger.

Perihal Sejadah

Assalamualaikum..

Ramadan kali ni kami sekeluarga berkesempatan mengikuti solat sunat terawih di Masjid Bandar Putra. Memang ramai kali ni, Alhamdulillah. Namun, nak di jadikan cerita, satu malam tu bawa la sejadah untuk alas memandangkan sejadah di masjid kemungkinan tidak mencukupi. Apa yang terjadi ialah, sejadah tu tertinggal masa nak balik, kelam kabut masa tu aisyah tiba-tiba poo..poo..huhu..~

Jadi, fikir semula tak kisah la mungkin esok nya boleh ambil semula. Jadi malam seterusnya, kami kembali lagi untuk tujuan berterawih, dan sejadah tu ada tapi diguna oleh jemaah wanita yang lain. Ingatkan lepas selesai solat boleh la ambil semula..tupp.tupp..makcik yang pakai tu masukkan dalam beg dia. 

image googled
Aduhai..sedihnya la tengok..mula-mula niat hati nak pergi bertanya, namun nanti malu pula makcik tu. Sedih sebab sejadah tu sejadah pertama husband selepas pertama kali mengucap dua kalimah syahadah..pemberian dari seorang ustaz..Well, apapun moral of the story ialah :

  • Kita selaku umat islam datang ke masjid hendak lah sentiasa menjaga perlakuan, lagi-lagi jika melibatkan hak orang lain.
  • Jika kita tak pasti tentang sesuatu perkara, seharusnya kita bertanya dahulu.
Then, husband kata halal kan sahaja. Mungkin memang makcik tu punya sama design. Oklah macam tu, tetapi tak tahu kenapa saya rasa sayu kehilangan...

Sekian kisah hari ni..


1 comment: