Powered by Blogger.

Alkisah...Keracunan makanan

Cirit-birit, muntah-muntah dan sakit dada..memang perit..Pernah alami keadaan macam ni.? Sangat la tak bestnye lagilah disaat-saat minggu pertama semester baru. Ye...saya la tu..KERACUNAN makanan.. sebabnya? makan kat kedai makan xxx sehari sebelumnye. Sebenarnya tak pernah lagi makan dekat kedai tu (dekat dengan Merbau shoplot) tapi dah teringin sangat pergi jelah..Lagi-lagi paling dekat kat rumah. Bukan la saya sorang je, husband pun sama terjebak. Tapi dia tak la teruk sangat , saya jela yang admit sebab dah terhidrat macam nak pitam dah kan..huhu..tengok tu antara bakteria utama penyebab keracunan makanan (sumber: MedikTV )..Jadi berhati-hati lah semua, pilih tempat makan yang bersih ye. 




Apa-apapun, selepas 3 hari dah ok la sikit walaupun perut masih rasa pedih..Kena kuat semangat ni. Sedih pun ye jugak..tapi apapun sakit tu kan penghapus dosa..in shaa Allah..

Selit cerita pasal Shaklee pulak ye..sepanjang 3 hari melawan bakteria yang telah menjangkiti perut saya ni bak kata Dr. Mubeen (nama doktor yang rawat saya tu) memang la tak dapat nak makan makanan yang berat..keluar balik ...muntah..Saya perlu cepat sembuh, anak dan suami perlukan saya..Kalau baring saja apa pun tak jadi..Apa alternatifnya? saya ambil ni: 

ESP (energizing soy protein)

Selain dapat mengembalikan sedikit kekuatan saya..dan juga tenaga saya..(Nasi langsung tak dapat masuk..even bubur..kesian la Encik. Hakim masakkan lepas tu saya pergi keluarkan -muntah lagi) Tapi lepas ambil ESP, Alhamdulillah..bukan setakat nak promo..tapi memanglah sangat-sangat membantu saya.

Sekian la di sini..adehhh..(ok dah ni..call saya jom 012-9054745 -Haulia)


No comments