Powered by Blogger.

Legakan Kembung Perut dan Loya ketika Mengandung

Waktu pregnant ni selalunya memang tak dapat nak elakkan dari loya2 dan rasa kembung. Ada yang rasa sekejap je, ada yang lama sampai muntah-muntah. 


Kembung perut ketika mengandung mungkin disebabkan oleh :

  • Rahim yang membengkak ketika kehamilan menyebabkan tekanan di kawasan bawah perut dan menyebabkan perut kembung.
  • Gangguan penghadaman akibat hormon Progesteron yang berlebihan ketika hamil.
  • Sembelit akibat kekurangan air dan kurangnya pengambilan serat dalam diet seharian.
Pudina banyak digunakan untuk melegakan ketidakselesaan perut, selain itu juga digunakan untuk mengatasi masalah nafas berbau. Ianya juga mampu melawan jangkitan bakteria disebabkan oleh sifat antibakterianya. 

Daun pudina juga boleh ditambah ke dalam minuman Teh

Kalau nak cari daun pudina susah juga kan, jadi Shaklee Peppermint-Ginger Plus mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu penghadaman dan melegakan kembung perut.

Selain itu antara kebaikan PEPPERMINT GINGER PLUS selain untuk mengurangkan angin di dalam badan dan kembung perut adalah :

  • Membantu masalah kencing tak lawas , baca artikel KENCING TAK LAWAS .
  • Membantu melawan stress dengan aromanya yang dingin dan mendamaikan.
  • Salah satu ejen antibakteria yang dapat bantu melawan serangan bakteria dalam tubuh kita.
  • Daun pudina juga membantu melegakan pernafasan dan sangat bagus untuk anda yang sedang batuk dan sukar bernafas.

Apa Kata Yang Dah Mencuba PEPPERMINT GINGER PLUS ?



Nak dapatkan Produk Shaklee harga yang lebih berbaloi?

Jom jadi sebahagian dari keluarga Shaklee Kami 
#vEminent #Kamidutashaklee 
#TeamTheFabulous :)

Kelebihan Menjadi Sebahagian Keluarga Shaklee :

Peluang hadiri ceramah2 kesihatan bersama pakar. 
Anda boleh dapatkan informasi yang lebih lanjut di bengkel dan latihan yang dianjurkan, semestinya eksklusif untuk Pengedar Shaklee.

Produk Shaklee disokong oleh 100 pembentangan dan terbitan kertas saintifik yang menunjukkan bahawa ia membawa  perubahan kepada kesihatan anda

............................................................................

Hubungi saya Haulia Pengedar Shaklee Malaysia

COD area Bandar Putra, Senai, UTM Skudai dan kawasan sekitarnya.
Perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak
(PosLaju/Nationwide/Citylink/GDEX)
Follow FB : haulia.razali

CLICK SINI : +60129054745   


Disclaimer : *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

4 comments:

  1. Peppermint ginger memang cepat legakan simptom mabuk loya ketika hamil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat dulu ada kakak ofis campur dengan teh..bau die mmg segar je.

      Delete
  2. Time hamil ni macam-macam dugaan kan, loya memang tak boleh nak dipisahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama kak, last time 2 2 pun loya macam apa dah hehe

      Delete